Alla jordens färger.

Hej före jag slutar hinner jag nog skriva en saga med 4 eller 3 kapitel.
Nu börjar det:
Karolinaaaaa. skrek Karolians mamma.
Jaaa. skrek hon tillbaka.
Jag och pappa ska ut och handla till din fest imorgon.
Kan du stanna hemma då??
Karolina blev alldeles skakig av
rädsla.
Hon hade aldrig varit ensam hemma.
SAMTIDIGT HOS KARL:
Karl satt och gjorde sitt matteprov.
Karls mamma Lena kom upp och la in några kläder i hans garderob.
Karl sa karls mamma.
Ja. svarade karl.
Du ska börja en ny skola.
Karl blängde surt på Lena.
Vad är det Karl? Har det hänt nåt? frågade Lena.
Nejdå men jag har sagt att jag inte vill gå in någon skola. sa karl argt.
Okej det här kommer bli sista gången du går på konsär iallafall. sa lena
Och smälde igen dörren efter sig.

SAMTIDIGT HOS IRMA:
Irma satt och gnagde på en freez. (Påhittat.)
Samtidigt kom hennes pappa och mamma i full fart mot Irma.
Och Irma blev alldeles förskräkt.
Oj förlåt Irma vi skulle bara seja att vi ska på semester igen!!!!! Sa Irmas mamma maria.
SEMESTER!!!! ÄR NI INTE KLOKA!!!! skek Irma.
Irma sprang ifrån hamburgarbaren och in på sitt rum och smälde igen dörren.
(Irma bor på en hamburgarebar.)
Irma såg att Stefan hade lämnat ett brev till henne.
Såhär stog det:
Kära Irma jag ska åka bort ett tag till Frankrike.
Hoppas du kommer trivas på sista skoldan utan mig.
//Stefan.
Irma kastade sig på sängen.
Hon rev i sönder brevet och lämnade sitt rum.
Hon slängde på sig sin regnjacka och sprang ut i ösregnet.
När hon var framme blev hon ledsen.
Det enda han hade lämnat kvar var ett brev med ett kort med han och Irma på skolgården.
Då fick hon plötsligt syn på en regnbåge över Stefans hus.
Alla jordens färger! sa hon.

Fortsättning förljer.

Visst var den bra.
Rösta på tumme upp eller tumme ner. (Skriv i kommentarerna.)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0