Del 1.

Hannah vaknade på morgonen.
Hon var väldigt trött.
Hon gick upp och klädde på sig.
Hennes mamma Ragnhild kom och sa till henne att hon skulle äta.
Hannah skyndade sig ner och satte sig vid bordet och tog en tugga av sin smörgås.
- Pappa skal köre dig. sa mamma och vände sig för att gå och lägga sig igen.
- HANNAH SÄTT DIG I BILEN. skrek pappa Jörgen från badrummet.
Hannah gick till badrummet för att borsta tänderna.
Pappa rakade sig.
-Pappa skulle vi köra Alicia? frågade jag.
- Ja det skulle vi, därför ska vi åke lite tidigare.
-Okej. sa jag och gick till hallen.
Jag sätte på mig skorna och jackan.
Jag gick ut och sätte mig i bilen.



Pappa hade rakat sig nu så han sätte sig i bilen och
körde till Alicia.
Alicia kom springande till bilen och satte sig brevid mig.
- Hej Alicia. sa pappa och vevade ned rutan
på bilen.
Han skulle självklart prata med Alicias mamma Camilla.
När 10 min hade gått stängde pappa fönstret och startade bilen.
3 min senare var vi på skolan.
Pappa släppte ut oss ur bilen och åkte till jobb medan vi gick till Klassrummet.
- Alicia? frågade jag och tittade på henne.
- Ja!! svarade hon och log.
- Hoppas på att Maud har sätt oss brevid varandra.
- Vadå brevid varandra?? sa Alicia.
- Fröken Maud har ju möblerat om i klassrummet. sa jag och plockade upp
en sten på marken.
- Ja visst ja, jag ska hoppas på det. sa Alicia och öppnade dörren till klassrummet.
Vi gick in och tog av oss skorna och jackorna.
Den här gången hade vi otur.
Alicia skulle sitta brevid Durdona och jag brevid Tim och Oliver.
- Good morning. sa Maud och började läsa för oss.
Moa och Simon blev goda vänner.
Till slut ångrade Simon att han ville vara hos mormor själv.
läste Maud.
-Där slutar vi. sa Maud.
- Alla tar upp Matteboken sidan 10- 12.
Jag tog upp matteboken och bläddrade fram sidan 10 och 11.



Jag jobbade hela lektionen.
När det var rast började det lysa i min väska och
alla stog helt stilla.
Jag hörde Alicia.
- HJÄLP HANNAH!!! skrek Alicia.

Fortsättning fölger.

// Hannah









Kommentarer
Fastra

Spännande, jag väntar på fortsättningen. :-)

2010-10-02 @ 18:56:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0