Kapitel 1 Magivärlden.

Hej jag heter Destiny Granger.
Jag bor med min familj:
Mamma Laura Granger (34)
Pappa Frank Granger (36)
Storasyster Gina Granger (16)
Jag (15)
Min kille Joe (16)

Del 1. Det magiska trollspöet.

Jag vaknade på morgonen.
Solen lyste in genom fönstret.
Jag öppnade garderoben och rotade efter min turkosta top.
-Här är den. Sa jag och letade vidare efter mina svarta tights och min
Jeansskol. Jag hittade det tog på mig det rotade fram mascara och läppglans och
sminkade mig.
- Destiny!!! Hörde jag en röst som skrek. Det var mamma, Laura Granger.
-Jag kommer sade jag och satte på mig en sjal.
Mamma väntade nere i köket.
Hom hade stekt ägg.
- Din mobiltelefon lägger jag ner i väskan Destiny, och efter skolan får du göra dina
Magiläxor. sa hon och hällde upp mjölk i mitt glas.
- Okej,okej svarade jag och satte mig ned.
Jag började äta.






Frukosten smakade gott.
När jag ätit klart kom min storasyster Gina Granger
in i köket.
Jag ska visa en bild på henne nu:




Alla tycker att hon är jättesnygg.
Hon har många fans.
Min mamma Laura Granger är sångare och
är känd för sitt artistnamn Lady GaGa.
Jag tycker om min mammas låtar särsilt Alejandro, Monster och Bang bang.
Det bästa är att vi får komma in gratis på hennes konsärer.
Här är mamma:


Hon ser inte ut så alltid.
Min pappa heter Joe Granger han är också artist.
Han är kungen av pop.
Här är han.


Han har jättemånga fans.
Han är störst i världen.


Plötsligt sa mamma:
- Du ska få ett magiskt trpllspö.
- VAD????

Fortsättning följer.

// Hannah


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0