Rånarna på båten del1

Sam vaknade av att tuppen gal.

Hon gick upp och klädde på sig sina
jeans och en röd tröja (kortarmad)

Hon skulle nämligen åka båt med
hennes morfar och mormor.

När Sam fyllde år berättade morfar det.

Hon fick välja en person till som fick följa
med och det blev såklart Fimmy, hennes bästa vän.

När hon gick ut ur rummet gick hon in i badrummet
och tvättade händerna, och kletade på lite mascara.

Sen sprang hon ner till köket där hennes mamma väntade.

- Hur länge är det till vi sk åka mamma?

- Ungefär en halvtimme.

- Okej, sa Sam och tog flingorna.

 En halvtimme senare:

-
Nu kommer dom! sa mamma till mej.

Jag var jämt klar med frukosten och gick och borstade tänderna.

Jag skyndade mig så att mormor och morfar skulle sätta
sig och ta en kopp kaffe som tog säkert evigheter.

Sen sa jag hejdå till mamma, pappa och lillasyster och
gick ut till deras röda volvo.

- Vi ska hänta Fimmy först! sa mormor med ett leende
på läpparna.

- Visst! sa jag och drack lite av min cola.

När vi var framme såg jag Fimmy krama sin mamma
och pappa och kom rusande påväg till oss.

- Hej Inger! sa Fimmy till min mormor.

- Hej Fimmy! Sätt dig där bak brevid Sam.

Hon satte sig bak och sa hej till morfar (Gunnar)

När vi var framme sa morfar:

- Jag måste på toaletten.

- Okej, skynda dig tillbaka. sa mormor,
sen tittade hon på oss och sa:

- Vill ni att vi ska vänta på båten?

- Ja! sa vi och tog loss bältena.

Vi gick till båten med alla väskor.

Men efter en halvtimme började mormor bli
orolig för morfar.

- Jag går ut och ser om morfar kommer snart! sa hon.

- Okej! sa jag och Fimmy och satte oss och tog en drink.

Efter en stund hörde vi kaptenen ur högtalarna:

- Nu är det dags att resa, hoppas alla kommer ha
en fin resa.

Vi blev jätterädda och så såg vi mormor och morfar ut genom
fönsret som kom springade med alla väskorna.

De såg ut att skrika något förskräckt.

Och så började båten gå, och vi var
där utan mormor och morfar, utan pengar, utan
mat.

Hur skulle det gå för oss?

Fortsättning följer.

Bra/Dålig

// Hannah <3






Kommentarer
Iosefine

Gud vilken bra saga. Jag vill höra fortsättningen =) Kram kram//Iosefine

2011-04-23 @ 13:30:45
URL: http://willesminne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0