Sahira och månens magi del 3

Vakna Sahira klockan är redan halv sju!
Va, va?? mumlade Sahira och öppnade sakta ögonen.
Vad vill du? frågade Sahira sin mamma.
Det är skola nu!! sa mamma och log.
Va?? Klockan halv sju!!!!!! sa Sahira förvånat.
Ja, visste du inte det? frågade mamma.
Nej, det är klart jag inte gjorde! sa Sahira och steg upp.
Hon klädde på sig ett par jeans och en grön t-skirt.
Sahira sprang ner till badrummet och tvättade händerna.
Sedan gick hon och satte sig vid bordet.
Pappa satt och drack kaffe och läste tidning.
Och mamma satt och drack te som vanligt.
Kan någon skicka smöret?? frågade Sahira.
Ja. sa mamma och gav henne smöret och smörkniven.
Mamma hällde upp mjölk i glaset åt Sahira.
När hon hade ätit klart så gick hon och borstade tänderna.
MAMMA KAN DU FLÄTA!! skrek hon ifrån badrummet.
SKRIK INTE SÅ HÖGT GUMMAN, NEJ DET KAN JAG INTE! skrek mamma
tillbaka ifrån köket.
Men jag har ett par nya örhängen åt dig! sa mamma och
gav dem till Sahira.
Dom var blå och glittrade i solen.
Mamma och Sahira och pappa gick ut och satte sig i bilen,
pappa körde Sahira till skolan och sedan körde han till
sitt jobb.
Mamma var med Sahira på skolan första dagen.
Nu ska det väl bli kul och få nya kompisar!! sa mamma.
Visst! suckade Sahira.
När de gick in mötte de fröken.
Nämen hej!! log hon som alla andra fröknar gör.
Hej, jag är Linda, Sahiras mamma! sa mamma.
Ja, trevligt att träffas jag heter Maria! sa fröken.
Ja och du är väl Sahira? frågade Maria.
Aaa, det är jag! sa Sahira.
De gick in i klassrummet och fröken prese-
nterade som alla fröknar gör.....blabla. (Hehe:-))
Vi har fått en ny elev här i klassen hon heter Sahira och
är lika många år som ni! (12 år)
Hon bor här med sin mamma Linda som är här!!
Fröken frågade Sahira: Vill du berätta nåt om dig själv?
Nej, kanske någon annan gång! sa Sahira blygt.
Ja, okej du kan sätta dig bredvid Fimmy där borta! sa
Maria och pekade på en bänk bredvid en flicka som
troligtvis var Fimmy.
Hej, jag heter Fimmy. viskade Fimmy till Sahira.
Ja, och jag heter Sahira! svarade Sahira till Fimmy.
Nu tar ni upp era matteböcker sidan 67 - 69 jobbar vi med
och Sahira du ska få böcker av mig senare så du kan läsa
bänkbok;-)
När hon skulle ta upp bänkbok såg hon tre flickor med rosa
hår som hållde i en lysande pärla eller nåt.

Hejdå!! Bra/Dålig Kommentera:-)

//Hannah



Kommentarer
Iosefine

Super duper bra :) Jag längtar tills nästa del =)



Kram kram//Iosefine

2011-04-12 @ 18:18:40
URL: http://willesminne.blogg.se/
Fastra

Det här var verkligen en spännande berättelse, jag väntar spänt på fortsättningen! :-)

2011-04-12 @ 21:25:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0