Spökflickan. Del 2

Jag stannade och såg förskräckt på henne.

Jag försökte skrika men jag kunde inte, jag bara

stod där och tittade på spökflickan.

Just då kom en gammal dam cyklande och stannade.

-Vad tittar du på?, undrade hon.

Men jag förstår inte, tänkte jag, är det bara jag som ser henne?

-Hallå?

- J-jag, hej! Jag tyckte jag såg en... en,?? Ähum.

-En vaddå? sa damen och tittade konstigt på mig.

- En, en ekorre!, sa jag snabbt.

-Jaja, sa damen och satte sig på sin cykel.

- Hejdå! Hoppas du har en bra dag! sa damen och log.

-Detsamma, sa jag och log tillbaka.

Nu satte jag mej på cykeln och tittade tillbaka,

men hon var försvunnen. Jag ringde Hailee och berättade

vad jag hade sett.

~Haha, vilken bra spökhistoria, sa Hailee i telefonen ~

- Det är sant! Jag såg henne faktiskt, sa jag.

~ Mm, visst, jag måste faktiskt åka och bada nu, ska

du hänga med?, frågade Hailee ~.

- Jaja, jag kommer till Miami Beach, ska vi ses där?, frågade jag.

~ Japp, jag ska sola och bada, mamma betalar

pizza!, sa Hailee och skrattade....

- Japp, jag kommer! sa jag och la på.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0