Spökflickan. Del 1

Jag satt och chattade med Hailee, vid datorn på skype.

Plötsligt rusade Sebbe och Erik in i rummet och började retas.

-Chattar du med din kille??, sa de retsamt.

-NEJ! STICK IFRÅN MITT RUM!, Skrek jag tillbaka,

Jag heter Alice och detta är mina bröder: Sebbe han är fem år och Erik är åtta år.

Jag stängde av datan och gick ut.... jag kollade om det fanns något gott i köket,

jag tog en påse med sega gubbar och gick ut. Jag skulle cykla till köpcenteret, och jag

skulle träffa Hailee där. Jag SMS:ade mamma om att jag var med Hailee och shoppade vid

köpcenteret. Efter en stund stannade jag vid Coop och skulle köpa en vattenflaska, det var då

Hailee kom, - Hej!! sa Hailee.

-Hej, sa jag. Vi gick in och jag köpte en vattenflaska. Det gjorde Hailee också.

När vi kom ut pratade vi om att vi hade examen om två dagar.

-Jag längtar så mycket, sa Hailee, jag längtar till vi kan få sova länge och bara slappna av.

-Mm, sa jag och tänkte på att jag måste göra klart mina läxor tills imorgon.

- Du tänker på dina läxor, va? frågade Hailee och såg på mig.

- Ja, dom är inte klara än, sa jag och blev röd i ansiktet.

- Du kan vara lugn jag hjälper dej senare, sa Hailee och log.

Jag log tillbaka, och nu var vi framme. Vi parkerade cyklarna och gick in med våra väskor.

-Vi går till Glitter först, sa Hailee och skrattade.

- Visst...., sa jag, det kändes som om jag var ledsen, som om jag var arg. Men det var jag inte.

Vi tittade på ett didadem med en glitterrosett på, den skulle Hailee köpa, jag var inte sugen på

att köpa nåt, det var jag alltid men jag köpte ett halsband med ett A på.

När vi hade shoppat i en hel timme orkade vi inte mer, vi cyklade hem. Den sista biten fick jag cykla själv.

Det var då jag såg henne: Spökflickan!



Kommentarer
Iosefine

Superbraaaaa :) När kommer nästa del?

ELler gör den nu :D :)



Kram kram//Iosefine

2011-07-27 @ 14:09:33
URL: http://willesminne.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0