12-12-12

Hejsan,
 
Idag är det 12 i 12, år 2012. Coolt. Såg att Foki hade gjort ett inlägg om det, så hon påminde mig om det, haha. Min lärare sa det också efter skolan idag, men jag är så himla glömsk. ^^
På skolan firade vi Lucia, det var lite nervöst, för vi hade levande ljus och jag trodde jag skulle bränna upp någons hår, haha. Men som tur gjorde jag inte det.
Natten går tunga fjät, runt gård och stuva, kring jord som sol´n förgät, skuggorna ruva, då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus, sankta lucia, sanckta luciiiaaaaaaaa..... :)
 
Här får ni den svenska låten ;
 
 


Kommentarer
Martine

sol'n förlät :))

Svar: Nee, det ska va förgät, men alla sjöng fel på den versen, haha :P
Hannah

2012-12-13 @ 15:56:27
URL: http://lokestar.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0