Justin Bieber - Novell - Chapter 10 DEL 2

Jag satt och tänkte. Tänkte på den tiden jag och Ashley var bästa kompisar. Jag kom tillslut fram till den tiden då det hände. Allting, det hände så snabbt så jag minns inte så bra...
 
Ashley kom springades emot mig. Hon såg så himla glad ut. Hennes hår blåste i vinden och det var inget snack om att hon alltid hade varit den finaste personen jag någonsin träffat. Hon var snäll och snygg, och var så hjälpsam.
" Vet du? Vet du? " sa hon ivrigt till mig. Jag skakade på huvudet och log.
" Jag har fått rollen till High School Musical-filmen, och jag ska spela Sharpay! " Jag blev förvånad. Va? Ska hon spela i en film? När då och var ska filmen spelas in?
" Åhh, det kommer bli så kul! Men det finns en sak som inte är så bra. Vi kommer inte träffas på ett tag " sa hon och såg ganska ledsen ut. När jag hörde orden frös min kropp till is och jag fick inte fram ett ord.
" Jag ska inte stanna länge till här i Florida.. Vi ska till Canada " Jag kände en tår trilla ner på min kind, och samma sak på Ashleys kind. Jag kramade om henne och vi stod där i kanske 5 minter minst. Sedan var hon borta.
Jag vaknade mitt i natten av att min mobiltelefon plingade till. " Du har 1 oläst meddelande " stod det, och när jag öppnade det brast jag ut i gråt. " Hej, det är Ashley. Jag kommer stanna där i ett par år för vi ska spela in några uppföljare också. Jag kommer sakna dig så mycket, men jag kommer aldrig att glömma dig, Miranda. Glöm inte att messa mig varje kväll! // Din bästa vän Ashley :) "
 
1 år senare:
Jag satt i mammas bil med mobilen i handen. Radion var igång och det var en dam som pratade. " Ashley Tisdale och hennes bästa vän Vanessa Hudgens sågs på Pizzerian Pepparonii igår kväll vid 7-tiden. Ashley ska ha gett Vanessa ett BFF-halsband och sedan köpt en milkshake på McDonald´s "
Jag ryckte till när jag hörde ordet bästis. Jag slängde mig ut mammas bil. Jag ville bara rusa in på toaletten och spy. Vaddå, superstjärnor glömmde de alltså bort sina bästa vänner och ersätter dom mot några andra TÖNTIGA SUPERSTJÄRNOR?! Ilsken stod jag och kastade min väska i golvet. Det var inget snack om saken, utan jag skulle snacka med Ashley nu direkt. " Mamma beställ flygbiljett till Canada, nu! "
 
Senare:
Jag och mamma bodde på ett hotell och det hade gått en vecka. Vi skulle stanna i 3 veckor för att samtidigt på njuta av ett annat land. Jag hade hört att Ashley Tisdale och den där Vanessa Hudgens hade landat igårkväll i Canada och jag och mamma bodde på samma hotell som dom. Tusentals fans stod utanför och hade skrivit High School Musical-forever på sina pannor, skyltar och armar. Jag fick nog och gick ut i korridoren. Det var då jag fick se det. Två finklädda flickor kom gåendes med några svartklädda män runt sig och en av dem var Ashley.
 
Jag rusade genast fram till Ashley. Vakterna tog sina händer runt min mage och försökte bära bort mig. Men nej, för jag rev, klöste och sparkade för att bara få tag i Ashley. Jag var galen. Tillslut gav vakten upp och fler vakter började komma runt mig. " Ashley, det är jag! " skrek jag. Hon tittade förvånat på mig som om hon hade glömt mig. " Det är jag! Miranda! Du vet, din bästa vän som du aldrig skulle glömma! " Vanessa tittade förvånat på både mig och Ashley. " Inga beundrare får träffa Ashley nu, och det där skämtet kommer ingen gå på, hörredu! " sa en av vakterna. Ashley öppnade sedan munnen för att säga något. " Släpp henne, och lämna två minuter till oss i enrum! " sa hon. En våg av lättnad sköljde över mig. Hon hade inte glömt mig. Såklart, hon hade ju lovat det. Jag stod framför henne och tittade henne i ögonen. " Varför har du aldrig svarat på mina SMS? Du sa ju till mig att messa dig varje kväll, och jag gjorde som du sa! " Jag kände att jag blev tårögd. " Men du lämnade mig och gick till en annan superstjärna, nämligen Vanessa Hudgens! Men mig.. mig bryr du dig inte om! " Jag började skrika och gråta men Ashley bara stod kvar och tittade skamset ner i golvet. " Men jag liksom.. klippte av våra band på något vis för att.. det var inte meningen men jag har ett nytt liv nu.. och.. jag vill inte att någon som jag bara kommer ihåg lite av ska få komma in i det här.. " Hon tittade sorgset på mig och skakade på huvudet. " Det går bra, jag visste ändå att du skulle bli en bortskämd, hopplös unge som bara bryr sig om pengar. Du tänkte aldrig på mig, varför kan du inte komma ihåg alla fina stunder vi hade? " sa jag. Hon tittade ännu en gång på mig och sa " För sista gången nu.. jag kommer inte glömma våra fina stunder, men det kan hända att jag glömmer dig, och anledningen till att jag inte svarade så har jag ny telefon, med privatnummer som ingen förutom mina närmaste vänner får veta! " sa hon och visade mig världens dyraste telefon. Sen öppnade hon munnen igen men stängde den och vände på klacken. Hon hade gått. Och det var där vår vänskap dog.

Okej, så vad tyckte ni om den här delen då? Detta var förklaringen på varför Ashley och Miranda är ovänner i berättelsen. Och det är ganska sorligt i den här berättelsen, men det är ju kärlek också.. Mellan Justin + Miranda = Sant ♥


Kommentarer
Amanda

Super braaaaa!!! Jag längtar tills nästa det!!! :D

Kramis!! :)

Svar: Bra att du tycker den är bra! Nästa del kommer ut snart! Jag orkar inte följa det där schemat haha :P Kram och hoppas vi ses snart! :)
Hannah

2012-07-28 @ 14:37:29
URL: http://willesminne.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0