Justin Bieber - Novell - Chapter 5

Jag öppnar försiktigt dörren och smyger in för att inte väcka mamma. Jag får snart syn på en lapp på köksbordet. Det är från mamma och hon skriver att hon åkt till jobbet och kommer inte hem förrän imorgon kväll.
Vad ska jag nu göra? Tänker jag och tar fram min Iphone ur fickan. Jag loggar in på Twitter och får syn på ett meddelande.
" I'm coming back tommorow.. can you send me a message @mirandastone so we can meet tommorow? "
- @justinbieber hade skrivit meddelandet. Jag blev lite röd om kinderna och skrev tillbaka att jag skulle SMS:a honom så fort som möjligt men att jag måste laga mat. Har ju inte ätit på hela dagen, kom jag på.
I kylskåpet tog jag bara fram några kalla korvar och slängde upp två stycken i stekpannan. Sedan gick jag ut och släppte in min katt. Bella. Jag gick tillbaka till köket och min mage kurrade.
" We can meet in my home, okey? " svarade jag på meddelandet från Justin. Några minuter senare fick jag svar.
" Alrigth :) " Jag blev varm i magen. Jag tror jag är lite småförälskad i Justin. Nej, skärp dig nu, inte kan du vara kär i en superstjärna. Jag blev röd i ansiktet igen och tyckte att det luktade bränt.
" Åh nej... korvarna! " tänkte jag och rusade till stekpannan. När jag ätit upp de halvbrända korvarna gick jag direkt och borstade tänderna. Sedan släckte jag ljuset i mitt rum och somnade i mörkret.
 
" Vad är det för ljud som låter? " mumlade jag och slog trött upp ögonen. Jag märkte att det ringde. Jag fick skynda mig upp och stressat klä på mig några jeans och en T-shirt.
Mamma ringde.
" Hallå, mamma, du väckte mig, och jag ville verkligen sova mer. " sa jag lite irriterat.
Jag hörde att mamma skrattade.
" Förlåt, gumman. Men jag undrade bara vad du skulle göra idag? " sa hon.
" Ska vara med en kompis " svarade jag och mamma svarade "Okej" och sedan lade vi på luren. Samtidigt.
 
Det plingade på dörren och jag blev stressad igen. " Åh nej, tänk om det är han! " Vad ska jag göra! Jag sprang runt som en förvirrad höna där inne på golvet och tillslut var jag tvungen att öppna dörren. Och där stod han och log. Jag tittade in i hans bruna ögon och stog kvar en ganska lång stund.
" Ska du inte be mig komma in? " sa han förvånat. Som om han trodde jag var helt dum.
" Haha, jo, såklart.. Det var bara det att jag undrade hur.." sa jag och försökte hitta på en ursäkt.
" Hur du får ditt hår så snyggt? " fnissade jag och han började skvallra om att det bara tog honom 5 minuter, bla bla bla. Jag tog tag i hans kläder hon drog in han genom dörren. Sedan stängde jag igen dörren.
" Jag vet " sa jag och sedan brast vi båda ut i skratt.
 
Klockan var nästan halv 1 mitt i natten. Jag och Justin satt fortfarande uppe och tittade på en film.
Jag gäspade och tittade bredvid mig.
" Oj, jag glömde att du var här. Ska inte du åka hem snart? "
Han log. " Snälla kan inte jag få stanna och sova över hos dig? " sa han.
Det fick mig att börja tänka. Mamma kom ju inte hem förrän imorgon så då passar det väl bra.
" Jaja, men då går vi och lägger oss.. ungefär.. nu! " sa jag och rusade upp ur soffan. " JAG KOMMER FÖRST! " skrek jag och flinade, men Justin kom ikapp mig. Vi skrattade samtidigt som vi borstade tänderna.
 
Jag hoppade i min säng, då Justin fick se en stor affish av sig själv, med texten "never say never".
" Åh, vad snyggt rum du har! " sa han.
" Det är min lillasysters " sa jag och sedan slängde jag mig ner på sängen.
Justin nickade och lade sig bredvid mig.
Sedan släckte jag lampan och vi somnade nästan direkt.


Kommentarer
Amanda

Jättebra!! Nästa del nuuuuuuu!!! :)

Kramis//Amanda

P.s kommer sakna dig när jag är i Skåne men har ju skype på mobilen så vi kan chatta på skype ändå :)

Svar: Mm, det kan vi nog göra! :')Idag kommer Aliciamusa hem från Grekland. Men om du vill så kan jag skicka en Ian Somerhalder poster till dig när du skickar Justin Bieber-affishen till mig ;)
Hannah

2012-07-08 @ 16:53:33
URL: http://willesminne.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0