Be my Friend ~ Kapitel 1

Jag står i korridoren tillsammans med mitt skrivblock i handen och ser mig omkring. Den här förvirrade känslan har jag haft många gånger när jag bytt skola. Men jag hoppas varje gång att jag ska få stanna på samma plats istället för att vimsa runt och byta skola hela tiden. Jag får syn på två tjejer som kommer åt mitt håll. Den ena har höga klackar med ganska mycket smink. Den andra går tätt intill henne och tuggar tuggummi, så att det nästan blir lite irriterande. Jag väntar på att de ska komma fram till mig. Kanske någon jag kan få umgås med?
Den första tjejen tar fram ett rosa läppglans och kletar på det på hennes läppar. Sedan går hon fram och ställer sig bredvid mitt skåp. Hon tittar fundersamt på mig och jag försöker lé mot henne fast hon inte verkar bry sig.
"Varför har inte du smink?" Jag står still som om jag väntar på att hon ska repetera det. Flickan bredvid med rött långt hår tuggar fortfarande på tuggumit. "Ja, precis, varför inte?" säger hon. Jag öppnar munnen förvånat.
"Jag passar inte i det", säger jag bara till svar.
"Du passar liksom inte här heller, om vi får säga det", säger de tillbaks på samma gång. De kollar på sina rosa klockor. "Vi måste gå, och du med tror jag" säger brunnetten. Jag vänder på klacken och börjar långsamt gå längre in i korridoren, fast jag låtsas bara om att jag vet vart jag ska. Bakom ryggen på mig ropar tuggumi-tjejen och så kallade rödhåriga tjejen till mig.
"Kom ihåg, att vi accepterar inte fler nördar i vår skola!"
Det sista jag hör är ljudet av deras rosa klackskor trippa mot golvet, och jag springer in genom en dörr och önskar att jag ska byta skola - igen.

Så, vad tyckte ni? Justin Bieber-novellen kommer avslutas och sedan kommer jag börja med den här berättelsen! Vad tyckte ni om den? Hoppas den blev bra. Kommentera! ^^


Kommentarer
Tine

BRa!!

Svar: Tack! :)
Hannah

2012-11-14 @ 20:32:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0