Min videokanal?

Hejsan,
 
Som ni vet använder ju jag VideoFyMe-appen som finns för iPhone-mobiler. Den finns säkert för andra mobiler också om jag ska vara petnoga, men i alla fall. Jag gillar inte VFM längre på grund av att det har börjat hacka när man filmar. Det går inte att ladda upp från datorn längre. Man kan bara välja musik från mobilen. Och massor av sånt fel har uppstått. Så jag ska övertala pappa om att skaffa ett YouTube-konto men jag vet att alla (nästan) föräldrar är rädda för att barnen ska uppleva något obehagligt på YouTube för att det kan finnas massa skumma män och gubbar som tittar på ens videos. Men det är ju precis samma sak på VFM. Folk från Kina kan ha kollat på mina videos och folk i Ryssland, bl.a. Anledningen till att jag vill använda YouTube är att:
 
  • Man kan ladda upp videos från datorn, vilket man inte kan på VFM.
Det är faktiskt ett måste för mig om jag ska kunna redigera. För jag redigerar ju med min dator.
 
  • Man kan ha mycket bättre kvalité.
Det kan man ju på VFM också men det syns aldrig om man har det. Det blir dålig kvalité automatiskt. Och det är superdåligt enligt mig.
 
Jag har självklart fler anledningar men jag tänkte jag skulle visa lite bilder från YouTube. Jag tar Michelle Phan´s kanal som exempel.
 
Somsagt, man kan ha HD på sina videos, vilket gör videon mer "verklig".
 
 
Man kan ha långa videos. På VFM får videon vara högt 10 minuter, vilket suger.
 

Man kan ha en egen design på sin YouTube-kanal. Ungefär som man kan ha på FaceBook.
 
Man kan ha egna kategorier! Det är ju superbra om man vill sortera sina videos!
 
Somsagt, man kan ha så mycket mer bättre och roligare på YouTube. Hoppas ni förstår!
Kommentera gärna! XoXo☻
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0