Justin Bieber - Novell - Chapter 12

Dagarna går och det enda jag tänkter på är Justin. Mamma kommer tyst in i mitt rum och smeker mig lätt på kinden. " Gumman, berätta för mig om vad som hände " Jag skakade på huvudet och kände att tårarna rullade sakta, nedför kinderna. Jag tryckte ner ansiktet i kudden och brast ut i gråt. Mamma tittade på mig med en sorgsen blick, sedan tog hon bort kudden och den var våt. Sedan lade hon mig sakta ner i sängen och lade sig bredvid mig.
" Berätta! " sa hon med en mjuk och varm röst. Jag tvekade men sedan berättade jag alltihop för mamma. När jag hade berättat allt pustade hon ut. " SMS:a honom och berätta hur du fortfarande känner, kanske? " sa mamma.
Jag skakade på huvudet. Jag fick en idé. Jag skulle åka hem till Justin exakt nu.
När jag var framme tog jag ett djupt andetag och knackade försiktigt på den vita dörren. Efter ett tag öppnade Justin. Det syntes att han hade gråtit. Jag tvingade fram ett léende på läpparna men istället började tårarna rulla ner för kinderna igen. Justin slog sina armar runt mig och kysste min panna. " Förlåt " pep jag.
" Lämna mig aldrig igen " viskade han i mitt öra. Hela natten sov jag tätt intill Justin med hans armar runt mig.
Jag ska aldrig mer lämna honom, tänkte jag, innan jag somnade i mörkret.

Förlåt för kort del, men kommer inte hinna att skriva mer. Vad fort dom kom tillbaka till varandra! Vad tyckte ni? Berätta i en kommentar!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0