Del 2

Hej allihopa nu kommer fortsättningen.

Kapitel 2  Magiskolan.

- Vad då trollspö? frågade jag nyfiket och förvånat.
- Du ska börja en ny skola, en magiskola gumman.
- Men jag vet väl inte hur man trollar.
- Destiny va inte så orolig, det blir kul!
- Men var ska jag cykla jag vet inte ens var skolan ligger!!
- Jag kör dig, borsta håret och tänderna du.
- Okej,okej.
Jag gick till badrummet.
Jag tvättade händerna,borstade håret och tänderna.
Sedan gick jag ut till bilen.
Jag såg mamma komma, så jag sätte på mig bälte.

När vi kom fram gick jag ut och mamma kom efter, Hon skulle låsa bilen.



Mamma sa till mig att vi skulle bo på skolan en vecka.
- Gumman du har ledigt om en vecka. sa hon och kramade om mig ordentligt innan
hon gick.
Jag gick in i skolan.
- Miss Granger!! hörde jag en röst som sa.
- Vem där? sa jag och vände mig om.
Där stod en lång och ganska smal kvinna som hette:
Louise Watson.
Hon var fröken, hon ledde mig in i klassrummet och pressenterade mig
för alla elever.
- Det här är Destiny Granger, hon är ny i klassen. sa fröken.
En flicka räckte upp handen.
- Ja Christina vad vill du?? svarade Miss Watson.
- Jag ville bara säga att den där flickan kan sitta brevid mig om hon vill det?? sade hon lite blygt.
- Visst Miss Lair, Destiny gå och sätt dig där du.
Jag gick och satte mig.
Det här var Christina Lair:



Hon var ganska söt.
Hela lektionen fick vi lära oss namnen på trollformlarna.
Det ringde ut på rast.
- Före ni går så ta er var sitt magiskt halsband, Det finns på rektorns kontor.
Knacka på före ni går in annars kan ni få ett straff. sade fröken.
Vi gick in.
Men vi fann rektorn avsvimmad på golvet!!!!

Fortsättning fölger!!

// Hannah.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0