Sahira och månens magi del 1

Neeeej!! skrek Sahira förskräckt och sprang ut
i regnet.
Jag vill inte detta!! skrek hon.
Hon sprang och sprang ända tills
hon kom fram till sin trädkoja.
Hon smällde igen dörren efter sig och
satte sig ned på golvet.
Dom tre orden snurrade runt i hennes huvud.
Vi ska flytta....
Nej, nej inte flytta! skrek hon så högt att det
ekade i hela panfu.
Efter en stund knackade det på dörren:
Kom in. sa Sahira.
Hej Sahira, raring vi vet att du inte vill flytta men....
Jag VILL STANNA KVAR!
Jag vet det men pappa har fått ett jättebra jobb! sa mamma
tröstande.
Var ska vi flytta då?
Till Bollywood, det är bara en annan server lille vännen!
Va, nej jag vill bo här i pandaland!
Vi kan inte det vet du ju! sa mamma.
Eller vi kan men nu har vi redan bestämmt det!
Sahira började plocka ned lite saker i en kartong som stod på golvet.
Mamma hjälpte till att ta ned gardiner och lite annat.
Sedan gick de hem igen till familjen Bambuson.
Sahira Bambuson hette hon och mamma hette:
Anette Bambuson, Pappa: Erik Bambuson och hon hade inget
syskon och inget djur heller.
Pappa stod ute på marken och väntade på dom.
Flyttbilen kommer snart vi måste plocka ner det
sista som är kvar. sa Pappa Erik.

De gick in och en timme senare kom flyttbilen.
Oj, vilken stor lastbil! sa Sahira.
Ja gumman, hjälp nu till att bära in alla saker.
Okej men jag ska bara göra en sak sa Sahira och
sprang över vägen genom en liten skog och till en
liten trädkoja med en lite,liten veranda.
Hon knackade på dörren.
Dörren öppnades och ut kom Maria Pandison.
Nämen, hej Sahira! sa Maria och log.
Hej, är Tara hemma! frågade Sahira.
Ja, jag ska hänta henne.
Tara Pandison var Sahiras bästa vän.
Hon hade en lillebror som hetter Pandi.
Hej Sahira! sa en röst.
Jag tittade upp och där stod Tara.
Hej Tara, det är dags nu. sa Sahira.
Ja det är det visst, men ska du säga hejdå nu?
Visst eller så kan vi SMS:a varandra när jag åker. sa Sahira.
MMM, visst! sa Tara och var lite ledsen.
Men vem ska jag då leka med på skolan varje dag? sa Tara.
eeeh?? Isabell kanske? svarade Sahira.
Hon tittade på klockan.
Oj, nu måste jag gå!! sa Sahira!
Hon kramade Tara snabbt och sprang hela
vägen tillbaka.
Mamma och Pappa satt och väntade på henne i doms röda bil.
Skynda dig Sahira!! skrek pappa Erik.
Jaaaa! skrek Sahira tillbaka.

Hon satte sig i bilen och satte på sig bältet.
Här får du en karta du kan se hur det ser ut i
Bollywood då! sa Pappa Erik.
Tack! sa Sahira.
Klicka för att bli större!




Kommentarer
Panfugrabben Joakim

Panfu är ett bra spel!

När kommer nästa del av sagan??

Jag tyckte sagan var bra!:-)

2011-04-10 @ 10:14:44
URL: http://panfuhannah.blogg.se/
Iosefine

Jätte bra saga, jag vill höra mer =)



Kram kram//Iosefine

2011-04-10 @ 10:40:30
URL: http://willesminne.blogg.se/
Sahira

Gulligt att du har mitt namn som huvudpersonen:)

2011-04-23 @ 19:23:38
URL: http://sahira.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0