Justin Bieber - Novell - Chapter 15

Prolog:
 
Jag skrattar. När vi hade pratat färdigt med Grace så åkte vi till en resturang där Justin hade bjudit mig på date. Daten var helt okej, som vanligt och sedan vandrade vi en romantisk kvällspromenad hem hand i hand under den vackra solnedgången.

Justin vaknade med ett ryck. Han satt där alldeles svettig i sängen. Miranda låg och sov lugnt och fridfullt brevid honom. Hon hade alltså inte blivit försvunnen. Jag drömde att några tog henne ifrån mig. Lugnt lägger han sig ner bredvid Miranda och kysser henne ömt på kinden.
Det är September och regnet ösar ner utanför fönstret i den iskalla natten.
Plötsligt vaknar Miranda också, fast inte så fort som jag utan hon sätter sig försiktigt upp och tittar trött omkring sig.
"Justin?" frågar hon, och gäspar.
"Sov du, klockan är knappt två - och då menar jag på natten"
Hon säger inget utan lägger sig tätt intill mig och sluter sina ögon, och faller in i en djup sömn.
 
På morgonen stiger jag upp först och ställer mig och tittar ut genom fönstret. En röd bil står parkerad utanför vår lägenhet och en gammal man stiger ut.
Jag sväljer tungt. Liknar inte han mannen i min mardröm?
Snabbt klär jag på mig några kläder och låser in Miranda i rummet. Eftersom ingen ska kunna komma in när hon sover alltså.
Jag smyger mig ner längs trappan och ser att en skugga skymtar i fönstret precis intill dörren.
Sedan trycks handtaget ner, och mannen stiger in.
Jag backar undan och gömmer mig bakom en stor byrå och kikar mellan en spräcka igenom en liten låda.
Mannen tar en stor stege - eller vänta nu. Det är ju min stege! Jag tänker precis gå och knacka honom på ryggen men säger till mig själv att sitta kvar. Jag ser honom gå ut genom dörren och hör hans fotsteg som leder ändå bort till...
Mirandas fönster! Det är lugnt, jag låste ju alla fönster.
Plötsligt hörs ett skrik från övervåningen och några snabba fotsteg hörs över golvet. Tänk om jag inte låste fönstret? Jag glömde låsa fönstret!
 
Mirandas perspektiv:
 
Jag skriker till och backar undan från mannen som klättrat in genom mitt fönster.
"Kom, bara" säger han lugnt.
Jag backar in i garderoben och stannar när jag råkar riva ner ett par av mina jeans.
"Justin!" skriker jag och springer mot dörren. Jag ska precis trycka ner handtaget då jag upptäcker att dörren är låst och jag känner två händer ta tag runt min midja. Den enda handen sätter han för munnen.
Jag försöker skrika, men mannen kväver ljudet och kliver ut genom fönstret med mig, påväg till sin röda bil.

Oj, vad spännande! Vad ska hända nu då? Vad slarvigt gjort av Justin! Att glömma att låsa fönstret! Berätta, vad du tyckte om detta kapitlet! Jag vet att det var längesedan jag skrev, men nu kommer det bli mer och mer spännande. Undrar bara om allt löser sig!
Läs fortsättningen som kommer ut snart ( hoppas jag ) och glöm inte att kommentera!


Kommentarer
Amanda

Superbraaa!!! :) Nu händer det visst saker, spännande, hoppas allt ordnar sig! :) Saknar dig! <3

Kram//Amanda :)

Svar: Tack, tack! :)
Saknar dig med! <3 :)
Hannah

2012-09-22 @ 12:55:50
URL: http://Willesminnne.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0